Webová analytika (Google Analytics 4), měření konverzí

Měřit výsledky reklamních kampaní a aktivit považujeme v online marketingu za úplný základ.

Víte, co vše můžete měřit na svých webových stránkách a ve svých kampaních?  

Potřebujete pomoci s nastavením Google Analytics 4 nebo s Google Consent Mode 2.0?

Analytika webu

V online světě jsou Vaše webové stránky Vaší vizitkou. Mít stránky, na kterých se uživatel dobře orientuje a provede potřebnou akci (např. nakoupí) je cílem každého markeťáka i majitele webu. Pokud však chceme lépe poznat naše návštěvníky a nabídnout jim co nejlepší uživatelskou zkušenost, potřebujeme sledovat a měřit jejich aktivity, tedy zabývat se webovou analytikou. Nejčastěji využívaným nástrojem pro tento účel je právě Google Analytics

Odpovězte si na následující otázky:

  • Víte, co uživatelé na Vašem webu dělají?
  • Odkud přicházejí?
  • Měříte uskutečněné nákupy, poptávky či objednávky?
  • Víte, kde uživatele ztrácíte?
  • Na kterých stránkách tráví hodně času a kde naopak žádný?
  • Sledujete výkon Vašich reklamních kampaní?
  • Umíte znovu oslovit návštěvníky webu?

Pokud jste na nějakou otázku odpověděli NE, ozvěte se nám! 

Měření kampaní (konverzí)

Nejen Vaše webové stránky Vám mohou ukázat zajímavá data o Vašich návštěvnících, ale také reklamní systémy mají své vlastní měřící nástroje a statistiky o výkonu. Sledovat u svých kampaní můžete zobrazení, prokliky i konverze (požadované akce na webu např. nákup, objednávka atd.). Pro pokročilejší vyhodnocení jsou tu samozřejmě další metriky jako cena za konverzi či její hodnota, sledování návratnosti investic a mnoho dalšího. Vše je závislé na nastavení, konkrétním reklamním systému a formátu reklamy. Více o online reklamě.
 

Co u kampaní měřit?  

Vždy záleží na Vašich cílech a typu kampaně. Jiné metriky budete sledovat a měřit u čistě brandové kampaně, která bude budovat povědomí o Vaší značce, jiné hodnoty budou zajímat majitele e-shopu, který chce hlavně prodávat své zboží a jiné údaje můžete sledovat např. na Facebooku, kde dochází k větší interakci s Vašimi potenciálními či již skutečnými zákazníky. 

Co je tedy to hlavní?

  • Znát cíl - a podle něho mít nastavené měření a kampaně.
  • Mít správně nastavené měření -  tzn. mít vložené konverzní i remarketingové kódy na správných stránkách webu (samozřejmě také analytické nástroje jako např. Google Analytics). 
  • Nesledovat výsledky jen z reklamních systémů, ale zabloudit pravidelně také do webové analytiky a sledovat čísla jako celek.
  • Dát tomu čas a nasbírat data - říct po dvou dnech, že něco nefunguje je krátká doba, taktéž pokud mám zatím málo dat.
  • A samozřejmě testovat, optimalizovat a vyhodnocovat... 

Pomůžeme Vám i s nastavením nových Google Analytics 4. Neváhejte nás kontaktovat. 

Pár slov závěrem k analytice a měření

Pokud se budeme bavit o našem přístupu, tak při vyhodnocování výsledků klienta se vždy snažíme dívat na kampaně jako celek a nevěřit pouze reklamním systémům. Ty své výsledky vždy lehce nadhodnotí a přijmou si zásluhy. Proto se vždy díváme také do analytických nástrojů nejčastěji pomocí Google Analytics, porovnáváme  různé atribuční modely, asistující konverze, cesty uživatelů a další metriky, které jsou pro daného klienta vhodné sledovat.

Každý klient je individuální a je nutné k tomu tak přistupovat. Nečekejte tedy ode nás typické nic neříkající agenturní tabulky s hromadou výsledků Vašich kampaní, ale spíše shrnutí výsledků, porovnání výkonu a návrhy dalších kroků ke zlepšení Vaší propagace

Při začátku spolupráce s Vámi se jako první podíváme právě do Vaší analytiky a budeme chtít znát proč a co v kampaních měříte. Pokud zatím nic neměříte, nic se neděje, rádi Vám poradíme a popř. i rovnou nastavíme to nejdůležitější.  

NEZAPOMEŇTE! Pro správné fungování Google Ads kampaní potřebujete mít správně nastavený Google Consent Mode 2.0. Nevíte, jak na to? Nevadí, pomůžeme Vám.

Správné měření je jako základní kámen. Nechte si poradit a vyhodnocujte své kampaně správně!