SEO
SEO nebo-li také optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization), někdy také chybně označované jako SEO optimalizace (slovo optimalizace již v sobě název obsahuje), je další podoblast spadající do oboru digitálního (online) marketingu.
Co je vlastně to SEO
Když bychom to řekli jednoduše, SEO je vlastně obor, který Vám pomůže v tom, aby Váš web byl na internetu vidět. Ale ne všude, týká se to pouze tzv. výsledků vyhledávání. Tedy, když jdete na internet a něco na něm hledáte (zadáváte nějaký hledaný výraz), zobrazí se Vám výsledky vyhledávání obsahující několik návrhů stránek, které by měly obsahovat odpověď/řešení na Vámi hledaný dotaz.
Několik prvních z nich jsou placené výsledky díky reklamě, a to co je pod nimi, jsou tzv. organické (neplacené) výsledky vyhledávání. Do těchto organických výsledků se Váš web dostal právě díky činnostem spadajícím do oblasti SEO. Nenechte se ale zmýlit tím, že SEO je "zdarma". Neplatíte zde sice za kliknutí, zobrazení či jiné metriky, ale platíte za hodiny a hodiny práce SEO Specialisty, který se stará o to, aby Váš web byl "vidět".
Někdo za obor SEO považuje soubor aktivit vedoucích k dobré indexovatelnosti webu vyhledávači a následně lepší viditelnost stránek. Mezi tyto aktivity patří např. práce s klíčovými slovy, zpětnými odkazy, URL adresami a další činnosti. Jsou autoři, kteří toto považují pouze za "klasické SEO" (tedy jeho část) a pod obecný termín SEO zahrnují ještě další činnosti jako je UX webu, rychlost načítání, obsahová strategie a další aktivity. Nechci zde řešit, který úhel pohledu je ten správný, protože ani jednu ze zmíněných činností není dobré opomenout a je jedno, jak ji budeme nazývat nebo pod co, ji budeme schovávat. V rámci online marketingu není skoro žádná aktivita čistě samostatná. Všechny na sebe navazují, jsou různě provázané a jedna bez druhé neznamená skoro nic.
Zkuste si jen představit:
- mít skvělý marketing a přitom mizerný produkt, který nikdo nekupuje;
- výbornou službu, ale k ní špatné webové stránky, ze kterých uživatel hned uteče;
- mít užitečný produkt, ale nikdo o něm neví (nulová propagace);
- nebo nabízet výrobek určený ryze pro muže ženám, a ani to nevědět (nevědět na koho cílím, kdo je má cílová skupina, či vůbec nesledovat analytiku a návštěvníky svého webu).
Toto je jen ukázka pár chyb, které ale mohou znamenat mnoho a zkazit celkové prodejní výsledky a úspěšnost celé firmy.
Proto je nabídka našich služeb tolik různorodá a široká, protože jedno bez druhého totiž neznamená nic. Ale společně to znamená mnoho.
Chcete poradit se SEO?
SEO nabízíme jako doplňkovou oblast ke konzultacím, tvorbě webu a komplexním marketingovým projektům. Postaráme se, aby Váš web splňoval potřebné parametry a připravíme dobrou ornou půdu pro Vašeho SEO Specialistu.
Pokud potřebujete pokročilou a dlouhodobou optimalizaci pro vyhledávače rádi Vám také pomůžeme. Máme v týmu pokročilého SEO specialistu, který se tomu tématu pravidelně věnuje a bude mít k ruce kvalitní nástroje typu Collabim, Marketing Miner a jiné (v plných verzích) a bude je umět využívat. Takový člověk bude schopen pokročile vyhodnocovat a sledovat problémy na Vašich webových stránkách a průměrné pozice v rámci výsledků vyhledávání na daná klíčová slova.