Webová analytika, měření konverzí

Umět měřit výsledky reklamních kampaní a aktivit považujeme v online marketingu za základ úspěchu.

Víte, co vše můžete měřit na svých webových stránkách a ve svých kampaních?  

Analytika webu

V online světě jsou Vaše webové stránky Vaší vizitkou. Mít stránky, na kterých se uživatel dobře orientuje a provede potřebnou akci (např. nakoupí) je cílem každého markeťáka i majitele webu. Pokud však chceme lépe poznat naše návštěvníky a nabídnout jim co nejlepší uživatelskou zkušenost, potřebujeme sledovat a měřit jejich aktivity, tedy zabývat se webovou analytikou.

Odpovězte si na následující otázky:

  • Víte, co uživatelé na Vašem webu dělají?
  • Odkud přicházejí?
  • Měříte uskutečněné nákupy, poptávky či objednávky?
  • Víte, kde uživatele ztrácíte?
  • Na kterých stránkách tráví hodně času a kde naopak žádný?
  • Sledujete výkon Vašich reklamních kampaní?
  • Umíte znovu oslovit návštěvníky webu?

Pokud jste na nějakou otázku odpověděli NE, ozvěte se nám! 

Měření kampaní

Nejen Vaše webové stránky Vám mohou ukázat zajímavá data o Vašich návštěvnících, ale také reklamní systémy mají své vlastní měřící nástroje a statistiky o výkonu. Sledovat u svých kampaní můžete zobrazení, prokliky i konverze (požadované akce na webu např. nákup, objednávka atd.). Pro pokročilejší vyhodnocení jsou tu samozřejmě další metriky jako cena za konverzi či její hodnota, sledování návratnosti investic a mnoho dalšího. Vše je závislé na nastavení, konkrétním reklamním systému a formátu reklamy. Více o online reklamě.
 

Co u kampaní měřit?  

Vždy záleží na Vašich cílech a typu kampaně. Jiné metriky budete sledovat a měřit u čistě brandové kampaně, která bude budovat povědomí o Vaší značce, jiné hodnoty budou zajímat majitele e-shopu, který chce hlavně prodávat své zboží a jiné údaje můžete sledovat např. na Facebooku, kde dochází k větší interakci s Vašimi potenciálními či již skutečnými zákazníky. 

Co je tedy to hlavní?

  • Znát cíl - a podle něho mít nastavené měření a kampaně.
  • Mít správně nastavené měření -  tzn. mít vložené konverzní i remarketingové kódy na správných stránkách webu (samozřejmě také analytické nástroje jako např. Google Analytics). 
  • Nesledovat výsledky jen z reklamních systémů, ale zabloudit pravidelně také do webové analytiky a sledovat čísla jako celek.
  • Dát tomu čas a nasbírat data - říct po dvou dnech, že něco nefunguje je krátká doba, taktéž pokud mám zatím málo dat.
  • A samozřejmě testovat, optimalizovat a vyhodnocovat... 

Pár slov závěrem k analytice a měření

Pokud se budeme bavit o našem přístupu, tak při vyhodnocování výsledků klienta se vždy snažíme dívat na kampaně jako celek a nevěřit pouze reklamním systémům. Ty své výsledky vždy lehce nadhodnotí a přijmou si zásluhy. Proto se vždy díváme také do analytických nástrojů nejčastěji pomocí Google Analytics, porovnáváme  různé atribuční modely, asistující konverze, cesty uživatelů a další metriky, které jsou pro daného klienta vhodné sledovat.

Každý klient je individuální a je nutné k tomu tak přistupovat. Nečekejte tedy ode nás typické nic neříkající agenturní tabulky s hromadou výsledků Vašich kampaní, ale spíše shrnutí výsledků, porovnání výkonu a návrhy dalších kroků ke zlepšení Vaší propagace

Při začátku spolupráce s Vámi se jako první podíváme právě do Vaší analytiky a budeme chtít znát proč a co v kampaních měříte. Pokud zatím nic neměříte, nic se neděje, rádi Vám poradíme a popř. i rovnou nastavíme to nejdůležitější.  

Správné měření je jako základní kámen. Nechte si poradit a vyhodnocujte správně!